Nytt år, nya förväntningar

Då är det äntligen ett nytt år. Så himla skönt! Nu kan man starta om på nytt igen... Jag har två nyårslöften detta år. Det ena är att jag ska försöka att vara snällare mot mina nära och kära, det andra nyårslöftet är att jag ska tänka mer på min kropp. Se till så att jag inte trycker i mig en massa onödiga kalorier och försöka röra på mig så att jag går ner de där himla fyra kilona. Jag har ju trots allt ett helt år på mig att kämpa. (:

Nyårsafton var trevlig i goda vänners sällskap. Middag hos Jenny som sagt med en massa god mat och skratt. Vid tolvslaget begav vi oss ner till kajen för att kika lite på raketerna och skåla i champagne. Efter raketerna gick vi bort till Wasa, där jag fick psykbryt * 2. Första psykbrytet kom i kön in då han som var entrévärd skulle se mitt leg och jag föröskte vara lite trevlig och sa att det var så roligt för att sen han hade börjat där så fick jag alltid lov att visa leg där, något som jag inte har gjort sen jag var 17 typ. Han blev lack på mig och började härja en massa, vissa kan man ju bara inte skämta med.. Nästa bryt kom när jag var inne på stället och skulle gå till baren och handla. Det blev lite trångt och kö vid några bord så jag stannade upp för att släppa förbi folk. När en utav diskplockarna sedan går förbi så nyper han tag i min rumpa. Jag blev så otroligt förbannad så jag, som typ är 1,5 huvuden längre än honom, kör in min armbåge i bröstet på honom och han tiltar typ. Tänkte inte på att han skulle göra det, men personer från södre breddgrader är ju aningen mer hetlevrade än oss nordbor. Var så otroligt irriterad att jag slängde ur mig en massa dumma kommentarer, som jag för hans skull hoppas att han inte hörde!?
Gick hem tidigt då jag inte kände mig så pigg p g a en himla dryg förkylning. Sebastian kom hem från Sälen för att pyssla om mig lite.. (; Lång seg sovmorgon dagen därpå. Pizza till frukost, Göta Kanal på bio och kinamat innan sängdags.. Riktigt mysig dag!

Nu blir det lunch med Sara och Hugo, trevligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0