Rolig mode-lista

Kikade runt lite och hamnade in på http://askungengwall.blogg.se/.
Jag hade aldrig varit in på denna blogg innan jag fick en kommentar från henne igår och då blir det ju oftast att man kikar in för att ta reda på vad det är för person..(:
På bloggen hittade jag denna lista, som jag tänkte försöka besvara.

Har du hittat din klädstil?: Hittat och hittat... Vet inte riktigt vad som är min stil. Jag sätter på mig det jag känner för. Men det kan vara allt från finklänning till mjukisbyxor. Jag tycker inte om det där med "hitta din stil" osv som det står om i alla tidningar. Mitt råd är snarare: Ta på dig sånt du trivs i och tycker att Du är snygg i, se bara till så att det är helt och rent.   

Vad har du för klädstil?:
De kläder jag anväder är som sagt allt från klänningar till mjukisbyxor. Just nu är jag ganska inne på det här med klänningar, tunikor och kjolar.. Men ALDRIG med hudfärgare strumpbyxor till. Tights eller svarta täckande strupbyxor är min stil. Men även linnen/t-shirts i oversize-modell är något jag tycker om, särskillt när jag går ut och festar. Jag har alltid varit en jeanstjej, men börjar lessna på de jeans jag har, och har så otroligt svårt att hitta några nya som jag verkligen trivs i. Behöver någon som orkar guida mig i jeansdjungeln. Någon som ställer upp?

Hur länge har du klätt dig så?: Klänning, tunika och kjol är en ganska ny grej för mig då jag tidigare har varit alldeles för bekväm och alltid haft jeans. Men jag tror att jag omedvetet har påverkats av min kära mor, som oftast använder tunikor dagligen. Men om jag ska gissa så är det väl det senaste året som det har börjat krypa in tunikor i mina garderober..

Tror du att du kommer klä dig i din stil länge?: Inte en aning, som det känns nu så trivs jag väldigt bra i dessa kläder och kommer använda denna "stil" så länge jag känner mig bekväm i den. Men jag märker att det smyger in fler och fler plagg i mer romantisk stil. Jag som alltid har sagt att jag absolut inte är romantisk i mitt klädval, men det verkar som att en del av mig börjar bli det.. Mer och mer.


Din stilförebild: Jag har ingen särskilld stilförebild. Jag kan bli inspirerade av vissa personer, men inte så att jag kopierar hela stilar. Sara Jessica Parker är en utav dessa personer. Men även personer jag ser på stan kan vara otroligt inspirerade. Jag älskar att studera andra människors klädval. (:

Älsklingsplagg?: Just nu är det nog min svarta nya kjol, grå kortärmad vårtunika, svart klänning, randig tunika och såklart mina svarta tights. (måste införskaffa ett par nya)

Tre favoritaccessoarer: Mitt "Isabel halsband", min svarta kuvertväska i lackat ödleskinn (arv efter farmor) och farmors gamla diamantring i vitguld + hennes förlovningsring i vitguld med små diamanter...

Must have: Svart stor skinnväska, har bara inte hittat No1 än. De perfekta stövlarna, som jag fortfarande letar efter. Shit vad det känns som att jag har blivit lite för kräsen... ):

Jaha, då var denna lista klar då.. Hoppas att det gav lite tidsfördriv.. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0