1:a dagen

Nu har vi antligen kommit till Italien och Rom.. Harligt harligt..(: Bor helt over forvantan med bra lage. Men resan hit har inte varit den lattaste..d:

Borjade med att vi gick upp alldeles for tidigt for min dygnsrytm och for ut till Arlanda. Val dar hittade vi varan flight och startade flygturen.. Allt var frid och frojd, forutom att vi var grymt trotta. Nar vi kommer fram till Prag, som ar varan forsta destination, sa rakar jag ga fel vid passkontrollen och den himla elaka tanten som kikade pa mitt pass sa inget. Trots att jag visade upp bade pass och biljett..S: Sa jag fick lov att checka in pa nytt och ga runt hela j*vla byggnaden.
Nar jag val ska visa upp mitt pass for nasta passkontrollant sa tvekar han och undrar om mitt pass verkligen ar akta och om det ar jag pa bilden.(Okej, det ar fran 2003, men man ser helt klart att det ar jag!) Sa han sitter lange och funderar pa om jag ska fa ga in till Asa som sitter borta vid gaten och vantar. till slut slapper han ivag mig och jag borjar skynda bort. Det ar inte direkt den lilla promenaden jag far ga kan jag lova. Nar jag val kommer fram ar jag riktigt trott och varm, och framst forbannad pa allt vad Tjecken och tjecker heter, som tur var sa var det inte lang tid kvar tills varat flyg skulle lyfta..(:
Val pa detta flyg sa skakar det nagot otroligt, det ar en massa moln i vagen som bara vill sabba for mig, eftersom jag inte tycker om att flyga egentligen. Asa forsoker da lugna mig genom att saga att jag sak tanka att jag aker berg-och-dal-bana. Detta fungerar i ca 10 sekunder, sen kommer den en riktigt stor luftgrop och Asa blir riktigt skraj och haller krampaktigt fast i armstoden. Sa hard var hon...d:
Efter detta har allt flytit pa lite for bra. Vi invantar nu nasta bakslag..
Det kan dyka upp nar som helst nar vi ar i farten...

Dags for middag och liten upptacktsfard av det narmsta omradet..
Ha det fint i trista Sverige, vi har fortfarande sol och grymt varmt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0