Helgen som var..

Helgen som var, spenderades med mamma, pappa och lillebror nere i Uppsala. Himla mysig helg med en massa shopping och mys. En sån helg som man vill ska vara bra länge.. Synd att man inte kan bestämma sånt själv.

Det började med att jag, mamma och lillebror skulle åka ner i fredags, vid lunchtid, med släp. Det blev såklart jag som fick lov att köra, då mamma vägrade och sa att hon inte kunde, och lillebror har ju inte hunnit fylla 18 än så...
Vi skulle såklart in i Falun och shoppa till lillebror, på Curb. Jag måste säga att min bror är väldigt speciell när det gäller shopping. Han kan inte ta med sig allt han vill prova in i en provhytt på en gång, utan det ska vara en sak i taget. Först skor, sen byxor, vidare till tröjor och sedan t-shirts och kepsar... Förstår inte hur han orkar. Jag hann med att shoppa lite där också. Jag valde en rosa WESC munkjacka, som jag bara älskar! (:

Sen fortsatte vi till Hedemora, där jag hade planerat att vi skulle äta på Lappens gatukök. Men det var lite svårt att parkera där med släp, så det fick bli McD istället. Men det gick så bra så..(:

Väl i Uppsala skulle jag försöka parkera med släp, vilket visade sig inte vara det lättaste. Tur att pappa fanns till hands och kopplade loss det. Besök hos farfar, där även Seb tittade förbi med en riktigt grym bil. Sen blev det middag på Elaka Måns. Jag och lillebror begav oss sen till lägenheten och kikade på en massa skumma saker på internet. Jag var grymt trött och somnade.


Lillebror och farfar.

Lördagen startade tidigt då jag vaknade redan innan klockan ringde. Tog mig ut på en promenad i 40 minuter, innan jag gick  till lägenheten och tvingade lillebror att vakna. 11 var det uppsamling på Stora torget, shopping till farfar var det som gällde. Fick honom att köpa i stort sett en helt ny garderob. Det behövde han. Men tillslut sa han till mig:"Isabel, du behöver inte få mig att köpa mer. Du jobbar inte som säljare här.." Vadå, jag är väl bara lite skadad..(:


Min mamma.

Sen gick pappa och farfar hem så att jag och mamma kunde göra stan. Det blev en massa inhandlat. Kändes lite skoj att mamma handlade på mitt kort istälelt för sitt.. Lite ovant kan jag lova. Brukar ju snarare vara tvärtom..(:



Efter många timmar på stan gick vi hem till farfar och fikade i stora lass. besök hos farmor♥ på kyrkogården blev det sen. I lördags var det ju 1 år sedan hon gick bort.. ): Skoj att lillebror övningskörde där också. Han har blivit himla duktig. Bara ett motorstopp. Stolt över honom!(:
Min söta lilla farmor som ung.


Familjen hos farmor.


Mina föräldrar.


Tre generationer män.

Jag och mamma fortsatte vår shopping på Gränby, efter att vi varit hos farmor. Där hittade jag lite saker också, såklart. Någon förvånad?

Middag hos farfar och sedan var jag och lillebror ute och åkte bil + promenerade halva natten. Vi hann även med att kika på en utav American Pie filmerna. Men då var jag trött och somnade.

Söndagen spenderades på IKEA. Jag och lillebror satt mest i restaurangenoch fikade och skrattade. Shit, vilken flummig dag vi hade. Vadå sockerkick?! Efter IKEA blev det middag på Lucullus och sen for familjen hem. Jag gick hem och städade och sedan hämtade jag Seb i Arlandastad, där han lämnade tillbaka den otroligt fina bilen.. Bio på kvällen och en massa mys.. (:

Lillebror åker rutchkana, provar sängar och fikar...


Sebastian i den underbara bilen (:

Kort på det jag har shoppat kommer förhoppningsvis efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som en riktigt härlig helg :)

2007-05-15 @ 19:13:42
URL: http://ellee.webblogg.se
Postat av: Emmy

Vilken rolig helg ni verkar ha haft! Saknar dig vännen!

2007-05-15 @ 21:14:06
URL: http://emmy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0