Oväntat besök

Satt och höll på med min redovisning när det plingade på dörren, och gissa vem som står där. Nej, det kan ni inte, för det var nämligen någon som i stort sett aldrig kommer på besök. Det var Morfar! Skoj skoj. Han blev kvar här ett bra tag och vi pratade om det ena efter det andra. Allt från mitt ex.jobb till när han och mormor träffades, för typ hundra år sedan..(: Men det var trevligt. Alltid skoj med folk man inte hade kunnat tro.

Nu börjar jag iallafall känna mig redo för att redovisa, men jag har redan själv upptäckt lite fel som jag har skrivit, men det går ju att fixa.. Jag tror att det kommer gå bra imorgon, trots att varken ämne eller redovisningen är särskillt spännande. Inte blir det bättre av att jag ska redovisa alrar sist. I och för sig är klockan bara 13 när jag ska redovisa, men ändå.. Läskigt att vara den allra sista i klassen. De flesta som har redovisat idag har varit grymt duktiga. Jag har haft sån ångest! Men den har börjat släppa lite nu, tack och lov!

Imorgonkväll är det middag med lärarna och ledningsgruppen på skolan, det ska bli himla trevligt. Sen på torsdagkväll blir det avslutningsfest på Moskogen. Jag hoppas att jag kan lösa frågan angående transport från tåget till Moskogen, så jag slipper ha bil även på torsdag. Jag vill ju kunna släppa loss en utav dagarna och imorgon går det inte eftersom jag måste hem för att ha spinning på torsdagmorgon, klockan 7.00!!!

Sitter och funderar lite nu, vet inte riktigt på vad.. Ska väl strax krypa ner i sängen och läsa min "braiga" bok. Är riktigt trött faktiskt och det känns underbart(: Hade tänkt försöka pallra mig upp tidigt imorgon, för att försöka hinna med en liten morgonpromenad. Känns som att det hade kunnat vara bra.. Men jag får väl se om jag orkar gå upp när klockan ringer?! Det värsta är att jag både ser ut och känner mig som bilden nedan när jag vaknar...


Kommentarer
Postat av: Emmy

Vännen, i höstas när jag skulle opponeras på mitt arbete så var jag sist, på sista dagen också. Alla var så trötta och läraren var helt färdig att jag slapp allt vad kompletteringar heter. Alla andra fick göra om en massa, men jag slapp... tack vare att jag var sist! Puss!

2007-05-29 @ 22:58:20
URL: http://emmy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0