Nu j*vlar..

Idag har starten för Thailand gått... Alltså mitt stora försök att försöka tighta till mig lite inför resan. Jag har idag inte ätit varken något godis eller andra kolhydrater. Riktigt stolt är jag över det, kan jag lova. Med tanke på att det hör till att äta godis när man åker tåg..

Jag har även lagat grymt god mat - Pinjenötsbiffar med fetacrème och rostade grönsaker. Grymt gott kan jag lova! Det blev t o m så mycket att jag kan frysa in tre matlådor. Perfekt det! Så skönt att slippa tänka på att laga mat på tre dagar.. :)

Recept på fetacrèmen:
200 gram fetaost
1 burk crème fraiche(15%)
1/2 kruka färsk basilika
4 soltorkade tomater i olja
salt och svartpeppar

Smula fetaosten och blanda den med crème fraichen i en skål. Hacka basilikan och soltorkade tomaterna fint, blanda med fetaröran. Smaka av med salt och peppar.

Jag kan tänka mig att denna röra passar till det mesta. Och jag kan verkligen rekommendera den. Smarrig som tusan!

Hmm... Kanske dags för en liten promenad innan jag blir alldeles för trött?! Bäst att diska först!:)

Kommentarer
Postat av: Malena

Hur gör man pinjenötsbiffar??
Kram M

2007-11-14 @ 20:52:41
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0