Jag är jäkligt lyckligt lottad!

Jag har nyss kikat på The blind side. Shit vad den berörde. Jag fick otroligt dåligt samvete av att titta på den.
Här sitter jag i min lägenhet och har ångest över vilken väska jag ska köpa, när det finns folk som knappt äger en uppsättning kläder och som aldrig haft ett hem.

Jag är verkligen lyckligt lottad.

Jag:
-har en underbar familj som älskar mig och som jag älskar
-har världens bästa vänner
-lever i land jag kan känna mig trygg i
-har ett jobb jag mår otroligt bra av att gå till varje dag
-har ett hem jag känner mig trygg i
-har möjligheten att kunna köpa i stort sett allt jag vill ha
-kan äta mig mätt, av det jag för dagen är sugen på
-kan i stort sett göra det jag känner för, alltid


För att sammanfatta allt detta vill jag bara säga att jag är otroligt lycklig med mitt liv. Tänk vilken tur att jag föddes till detta liv. Jag hade lika gärna kunnat hamna i en familj i ett krigshärjat land, eller i en familj som inte vill veta av mig. I ett liv som går ut på att försöka överleva dagen.

Det finns säkert väldigt många människor i världen som skulle gjort vad som helst för att få några ynka procent av det liv jag lever.. Denna film har verkligen lyckats med att ge mig ett uppvaknande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0